Tre veckor över tiden, men den som väntar på nått gott... :)

Bernt hade varit och tittat till hästarna på kvällen och upptäckt att Cindy haft mer mjölk i tissorna än tidigre. Han ringde till Jörgen (som var på trav i Ö-vik) som i sin tur ringde till mej (Marie) som jobbade... Jag gick in på webb-cameran och såg att Cindy låg ner och skakade på huvudet. Jag åkte hem från jobbet och när jag kom in i stallet så stod hon upp och såg ut som vanligt. Lite besviken gick jag in i boxen men blev lite gladare när jag såg att hon hade vaxproppar på spenarna och då handlar det ju om timmar tills det är dags... Spenarna var sprängfyllda med mjölk och medan jag undersökte dem så gick vattnet. Cindy började flåsa och lade sig ner i halmen. Då insåg jag att nu händer det! Jag var ensam i stallet med veterinärens journummer på ett papper, i fall att... men Cindy var så duktig och på bara några minuter så var fölningen över. Jag öppnade upp hinnan runt huvudet på fölet och såg då att hon hade en stor stjärn i pannan. Efter 40 min så stod hon upp och diade :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback